środa, 20 kwietnia 2016

Recenzja książki i filmu pt." Dary Anioła "

Heej!! Dzisiejsza recenzja nie będzie taka sama jak poprzednie , otóż chodzi o to, że poprosiłem moją przyjaciółkę o napisanie coś na mojego bloga. Zgodziła się i  powiedziała, że z miłą chęcią coś napisze.


Recenzja książki i filmy pt. " Dary Anioła"

Hej! Witajcie drodzy czytelnicy tego bloga. Wera- jego autorka poprosiła mnie, żebym napisała jakaś recenzje książki. Tak... Też jestem molem książkowym. Zapoczątkowała to u mnie Wera, mówiąc o różnych ciekawych książkach. Jestem je bardzo wdzięczna za to, że mnie tym " zaraziła ", bo czytając można przeżyć naprawdę epicką przygodę!

Na przykład taką, którą przeżyłam czytając serię "Dary Anioła".
Tak, to właśnie tę serię wam dzisiaj opiszę. Ma ona 6 części, a ja jestem dopiero na 5, ale dotychczas bardzo mi się podoba jej fabuła. Wiem, wiem Wera pisała już na tym blogu o serialu, jednakże ja uparłam się, żeby napisać wam o książce jak i samym filmie. 
Spokojnie, nie będę wam spojlerować. Możecie śmiało czytać dalej!

Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela.

Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. W swoich obowiązkach są wspomagani przez tajemniczych Cichych Braci. Cisi Bracia mają zaszyte oczy i usta i rządzą Miastem Kości, nekropolią znajdującą się pod ulicami Manhattanu, w której leżą zmarli Łowcy. Cisi Bracia prowadzą archiwa wszystkich Łowców Cieni, jacy kiedykolwiek żyli. Strzegą również trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich.

Od tysięcy lat Cisi Bracia strzegli boskich przedmiotów. I było tak aż do Powstania, wojny domowej, pod przywództwem zbuntowanego Łowcy, Valentine’a, który niemal na zawsze zniszczył tajemny świat Łowców. I mimo że od śmierci Valentine’a minęło wiele lat, rany, jakie zostawił, nigdy się nie zabliźniły. Od Powstania minęło piętnaście lat. Jest upalny sierpień w tętniącym życiem Nowym Jorku. W podziemnym świecie szerzy się wieść, że Valentine powrócił na czele armii wyklętych. A Kielich zaginął…

Tak więc trochę Was już wprowadziłam w klimaty Nocnych Łowców i Podziemnych... 
Ogólnie ta historia opowiada o 16- letniej Clary, która wychowywała się z matką wmawiającą jej, że jej ojciec zginął... Prowadzi w miarę normalne życie, ma najlepszego przyjaciela Simona, z którym przyjaźni się od dziecka i są niemal nierozłączni. Ma ogromny talent malarski i nie wiem dlaczego cały czas rysuje dziwne znaki...
Pewnego dnia dziewczyna odkrywa, że jest Nocnym Łowcą. Poznaje cały magiczny świat i powoli uświadamia sobie kim jest.
Odkrywa Instytut- dom Nowojorskich Nocnych Łowców, a także jego mieszkańców: Issabelle, Aleca, Hodga i co najważniejsze Jace'a, w którym sie zakochuje... Jace jak widać odwzajemnia jej uczucia... 
Lecz... nie wszystko jest takie proste... znika matka Clary- Jocelyn z nieznanego im powodu. Clary jest w szoku i zastanawia sie dlaczego jej matka wszystko przed nią ukrywała- ten cały magiczny świat.
Razem z Jace'em, Issabelle, Alekiem i o dziwo z Simonem, który nadal jest tylko zwykłym Przyziemnym zaczyna niebezpieczną przygodę igrając ze śmiercią.

Gdzie jest matka Clary? Kto jest jej ojcem? Kim ona właściwie jest? A może ma jakieś rodzeństwo, o którym nie wie?

Moim zdaniem książka jest bardzo dobrze napisana. Autorka, czyli Cassandra Clare dobrze opisuje miejsca, wygląd bohaterów, dzięki czemu można łatwiej sobie wszystko wyobrazić. Lubi też trzymać czytelnika w napięciu... przynajmniej mnie xD.
Książka jest po prostu wspaniała, a kolejna część to lepsza i jeszcze piękniejsza historia...

Powstał oczywiście też film, ale jest tylko
pierwsza część ;(. Film też jest cudowny.
Twórcy naprawdę dobrze odzwierciedlili książkę. Lecz w niektórych fragmentach ominęli sceny z książki. Ale kto powiedział, że film nie może różnić się od książki?
Film  też jest naprawdę godny polecenia. Aktorzy świetnie zagrali postacie z książki. W główne role wcielili się Lily Colins, grając Clary oraz Jamie Cambell Bower jako Jace Wayland. Serial, o którym wspomniano w innym wpisie zupełnie nie podchodzi mi do gustu.
Tak więc ja się już wami żegnam i mam nadzieję, że wpis wam się spodobał, bo to mój pierwszy xD.
ja jestem stałą czytelniczką tego bloga... a wy?

OCENA FILMU: 9/10
OCENA KSIĄŻEK: 10/10

FILM- Dary Anioła- Miasto Kości

KSIĄŻKI:
1. Dary Anioła- Miasto Kości
2. Dary Anioła- Miasto Popiołów
3. Dary Anioła- Miasto Szkła
4. Dary Anioła- Miasto Upadłych Aniołów
5. Dary Anioła- Miasto Zagubionych Dusz
                                           6. Dary Anioła- Miasto Niebiańskiego                                           Ognia
         CASSANDRA CLARE



Dziękuję Ci bardzo za tą recenzję, jestem niezmiernie wdzięczna, że zechciałaś napisać coś o swoich ulubionych książkach (także moich).
Myślę, że jeszcze nie raz pojawią sie tutaj twoje recenzje :**

Recenzja serialu SHADOWHUNTERS- http://mylibrary642.blogspot.com/2016/04/recenzja-serialu-shadowhunters.html
UDOSTĘPNIJ TEN POST

Brak komentarzy :

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.