sobota, 17 września 2016

Recenzja książki "Porwana Pieśniarka"



AUTOR: Danielle L. Jensen
WYDAWNICTWO: Galeria Książki
TYTUŁ ORYGINAŁU: Stolen Songbird
DATA WYDANIA: 13 stycznia 2016r.
LICZBA STRON: 432
GATUNEK: Fantasy


"Piękno można stworzyć, a wiedzę zdobyć, ale talentu nie da się ani kupić, ani nauczyć."


Heeej!!
Dzisiaj zawitała u mnie Książka, która rozpoczyna Trylogię Klątwy, a mianowicie chodzi i Porwaną Pieśniarkę i już na wstępie mogę powiedzieć że ta powieść wchodzi na moje "podium najlepszych książek"... A co tak mnie tak urzekło ? Dowiecie się za chwilę ;)

Od pięciu stuleci trolle nie mogą opuszczać miasta pod ruinami Samotnej Góry. Więzi je klątwa czarownicy. Przez wieki wspomnienia o ich mrocznej i złowrogiej magii zatarły się w ludzkiej pamięci. Niespodziewanie pojawia się przepowiednia o związku, który złamie potężne zaklęcie. W Cécile de Troyes rozpoznano kobietę z przepowiedni. Zostaje więc porwana i uwięziona pod górą. Od pierwszej chwili w podziemnym mieście dziewczyna myśli tylko o jednym – o ucieczce. Trolle, które ją uprowadziły, są jednak inteligentne, szybkie i nieludzko silne. Porwana musi czekać na właściwy moment i stosowną okazję.
Z biegiem czasu dzieje się coś niezwykłego – w sercu Cécile kiełkuje uczucie do tajemniczego księcia, z którym została związana ślubem. Dziewczyna poznaje kolejne osoby, nawiązuje przyjaźnie i powoli uzmysławia sobie, że może być jedyną nadzieją dla mieszańców zniewolonych przez trolle czystej krwi. W mieście wybucha bunt. A Tristan, jej książę i przyszły król, jest jego tajnym przywódcą.
W miarę zanurzania się w świat skomplikowanych intryg politycznych podziemnego świata Cécile przestaje być córką prostego rolnika, staje się księżniczką, nadzieją całego ludu i czarownicą obdarzoną mocą dość potężną, by na zawsze zmienić Trollus, podziemne miasto.

" - Trolle nie są brzydkie. - Zagryzłam wargi, szukając właściwych słów. - Bardziej przypominają piękne rzeczy, które miały pecha i zostały uszkodzone."
FABUŁA :
Nigdy wcześniej nie spotkałam się z książką, w której głównym wątkiem są trolle. Jasne, spotykałam się z trollami, ale pojawiały się tylko tak schematycznie. Zawsze były przedstawiane za brzydkie istoty... Tutaj trolle mają główny wątek i ich opis był całkowicie inny...
Cóż, muszę przyznać, że bardzo mi się to spodobało. Właściwie, miałam dosyć duże oczekiwania wobec tej książki, miałam nadzieję, że naprawdę mnie zachwyci...
I tak się stało... zakochałam się w 1 części  i teraz nie mogę się doczekać, kiedy zacznę 2 część 😍😍

" Ludzie zawsze żywią urazę do tych, którzy mają więcej od nich."

BOHATEROWIE :
No i tutaj nie mogę ukryć swojego zachwycenia wobec wszystkich. Powtarzam wszystkich bohaterów tej książki. Po pierwsze byli świetnie wykreowani od głównej bohaterki po bohaterów pobocznych.
Co najważniejsze główna bohaterka-Cècile w żadnym momencie mnie nie irytowała swoim zachowaniem. Nie była ona następną szarą myszką, która boi do odezwać... potrafiła odgryść się każdemu...
I drugi główny bohater, czyli przecudowony i najlepszy Tristan. O Boże, jak ja go pokochałam 😍😍. Cóż, może też dlatego, że był on sarkastyczny, a ja po prostu uwielbiam takich bohaterów. No on był cudowny 💕💕.
Polubiłam także bliźniaków i Marca. Zyskali moją sympatię, jednak może Was to nie zdziwi znienawidziłam Ojca Tristana czyli Thibaulta.

" Jak nieustraszonym trzeba być, żeby wystawić się na cios, wiedząc, że jego konsekwencje trzeba będzie znosić przez całe dnie, może nawet tygodnie? Że można zginąć?"

ROMANS:
No musiałam dodać tą kategorię bo bym nie wytrzymała . W tej książce bardzo pozytywnie zdziwił mnie rozwój wątku romantycznego. Już tyle książek przeczytałam, gdzie ten romans pojawia się w mrugnięciu oka i nagle wszyscy się od razu kochają. Tutaj było inaczej. Najpierw, gdy Cecile trafia do Trollus wręcz nie lubi Tristana...Tristan także... więc tam romans pomiędzy nimi rozwija się dosyć powoli i subtelnie, ale jest. I to mnie całkowicie zachwyciło 😍😍
Jejku, jak ja ich kocham ❤❤.
  
"- Czy tego właśnie chcesz od życia, milordzie? By było zadowalające? (…) Ja zawsze dążyłam do czegoś więcej. Na przykład do szczęścia.
- Dążę do tego, by żyć – odparł, kryjąc się w cieniach. – Ty też powinnaś."

PODSUMOWANIE:
Podsumowanie będzie krótkie. Jeżeli lubicie fanastykę, to ta Książka jest dla Was!! Mogę ją wam serdecznie polecić i obiecuję wam, że się nie zawiedziecie. Jeżeli trafiła na moje podium, to jednak coś to znaczy 😍😍. Pokochałam tą Książkę całym moim serduszkiem 💞💞.

" (…) – Jakie to błyskotliwe. A skoro już mowa o błyskotliwości, zamierzałaś uciec? – Przyjrzał się mojemu ubraniu. – W szlafroku i na bosaka? Powiedz mi, czy jeśli włożę piżamę i ranne pantofle, będę mógł do ciebie dołączyć, czy to samotna wyprawa?"

OCENA: 6/6!!



UDOSTĘPNIJ TEN POST

10 komentarzy :

Polecam Goodbook pisze...

Lubię fantastykę. W zasadzie słyszałam już o tej książce, a jedynie Twoja recenzja bardziej mnie zaciekawiła.
Po prostu jeszcze nie miałam okazji się z nią spotkać;.
na moim blogu pojawiła się przedpremierowa recenzja mojej książki, serdecznie zapraszam :)
http://want-cant-must.blogspot.com/2016/09/365-dni-zobaczymy-sie-znow-recenzja.html

Ambitna czytelniczka pisze...

Koniecznie ją przeczytaj, bo naprawdę warto :). Muszę zajrzeć na Twojego bloga ;)
Pozdrawiam :**

MargoRoth pisze...

Słyszałam o ,,Porwanej pieśniarce" wiele dobrego i mam ogromną ochotę ją przeczytać, chociaż chyba nie do końca lubię taką fantastykę. Był czas, kiedy całkowicie unikałam fantastyki, ale teraz próbuję się do niej powoli przekonać na nowo. Może ,,Porwana pieśniarka" to dobra książka na początek. :)
Pozdrawiam cieplutko
Dominika z Books of Souls

Ambitna czytelniczka pisze...

Może i będzie :). Mam nadzieję, ze Ci się spodoba i będziesz chciała sięgnąć po dalsze części i może po nim książki z fantastyki ;)
Także pozdrawiam :*

Sara Satukirja pisze...

Recenzja brzmi tak zachęcająco, że chyba sięgnę po tę książkę. Wydaje mi się, że także będę zachwycona.
Pozdrawiam!

Ambitna czytelniczka pisze...

Ojej dziękuję :*. Mam nadzieję, ze będziesz ;)
Również pozdrawiam ;**

Unknown pisze...

Nie słyszałam o tej książce, ale chętnie ją przeczytam ;)
Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

Ambitna czytelniczka pisze...

Również pozdrawiam :*

Unknown pisze...

Z wielka niecierpliwością czekam na trzecią część :)
Pozdrawiam :)
wysnionyswiatksiazek.blogspot.com

Ambitna czytelniczka pisze...

A ja czekam aż w moje rączki wpadnie 2 😍😍

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.