poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Recenzja ksiązki pt. " Byłam tu"

AUTOR: Gayle Forman
DATA WYDANIA: 23 września 2015r.
WYDAWNICTWO: Bukowy Las
TYTUŁ ORYGINAŁU: I was here.


Najnowsza powieść autorki bestsellerów Zostań, jeśli kochasz i Wróć, jeśli pamiętasz

Ta przejmująca do głębi powieść jest historią Cody Reynolds, zmagającej się z samobójstwem najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „czemu Meg odebrała sobie życie?” rzuci Cody w wir podróży tropem przyjaciółki, która z zapyziałego miasteczka wyjechała na prestiżowe studia, ale też do granic samopoznania i na spotkanie z wielkim niebezpieczeństwem. Bohaterka będzie zmuszona zakwestionować wszystko, co dotąd uważała za pewnik. Nie tylko swoją relację z wspaniałą, charyzmatyczną Meg – ale i znaczenie takich pojęć, jak życie, miłość, śmierć i przebaczenie.

Gayle Forman w najwyższej formie znów pisze o najistotniejszych życiowych problemach ­– nie tylko młodych ludzi.


Byłam tu jest to najnowsza powieść Gayle Forman, czyli autorki "Zostań,jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz". Bardzo polubiłam jej styl pisania i to, że porusza życiowe problemy.

Jest to historia opowiadająca o Cody Reynolds, której najlepsza przyjaciółka popełniła samobójstwo. Cody za wszelką cenę chce się dowiedzieć dlaczego to zrobiła, więc wyrusza tropem przyjaciółki.

Cody i Meg były najlepszymi przyjaciółkami, były nierozłączne. Jednak Meg postanawia wyjechać z miasteczka i zacząć swoje prestiżowe studia. Po kilku miesiącach Meg popełnia samobójstwo. Co dziwne, było dokładnie zaplanowane. Kto lub co kierowało Meg? Jaki był powód jej samobójstwa?

Razem z Cody możemy przeżyć śmierć jej przyjaciółki i odczuwać jej emocje. Książka daje bardzo dużo do myślenia, przede wszystkim o życiu i śmierci.

Bardzo podobał mi się wątek  miłosny, który rozwijał się w trakcie historii. Oczywiście nie został wysunięty na pierwszy plan.

Cały zamysł tej fabuły był doskonale dopracowany . Możecie się dowiedzieć na końcu co pchnęło autorkę do napisania tej książki.

Powieść niezwykle mnie zainteresowała. Nie mogłam się od niej oderwać. Gdybym mogła przeczytalabym ją w jeden  dzień, ale przeczytałam w dwa xD. Do samego końca nie wiadomo co było przyczyną samobójstwa Meg. Dopiero na końcu wszystko się wyjaśnia. Więc przestrzegam was nie otwierajcie książki na końcu i nic nie czytajcie!!

Mogę tę książkę wam polecić. Jeżeli chcecie coś tajemniczego i gdzie jest dużo refleksji to na pewno wam się spodoba 





Cytaty: 
 "Straciłam kogoś bardzo niedawno. Kogoś tak ważnego, że czuję się, jakby część mnie umarła wraz z tą osobą. A teraz nie umiem już być sobą. Nie wiem, czy w ogóle istnieje jakaś ja po tym, jak jej zabrakło."
 "Jak człowiek może osiągnąć taki stan? Jak to możliwe, by zdecydować się na śmierć, a potem zająć bieżącymi sprawami jak nigdy nic? Jeśli to da się zrobić - czemu nie dało się żyć dalej?"
 "Splatam palce z jego palcami. Ruszamy przed siebie. Na spotkanie temu, co było - i prosto w moją przyszłość."


OCENA: 9/10 




UDOSTĘPNIJ TEN POST

Brak komentarzy :

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.