wtorek, 1 listopada 2016

Recenzja książki "Ugly Love"




AUTOR: Colleen Hoover
TŁUMACZENIE: Piotr Grzegorzewski
WYDAWNICTWO: Otwarte
TYTUŁ ORYGINAŁU: Ugly Love
ILOŚĆ STRON: 344
DATA WYDANIA: 13 kwietnia 2016

Od bardzo dawna zastanawiałam się nad tym, co tak wiele ludzi pokochało w książkach Colleen Hoover...
Sama chciałam zobaczyć, dlaczego jej książki cieszą się tak wielką popularnością wśród młodzieży i dorosłych.
Więc kupiłam Hopeless i jak mogliście się przekonać po poprzedniej recenzji i ja zakochałam się w twórczości Hoover.
Ale oczywiście jak to ja, nie mogło obejść się bez przeczytania innych jej książek. I tak oto w moje ręce wpadła "Ugly Love", która pokochałam równie mocno jak "Hopeless" i muszę stwierdzić, że Hoover jest genialną pisarką.
A co mnie wzruszyło i zaciekawiło w tej książce, za chwilę się przekonacie ;)

" Miłość nie zawsze jest ładna. Czasami wciąż masz nadzieję, że w końcu będzie inaczej. Lepiej. A potem, zanim się zorientujesz, znowu jesteś w punkcie wyjścia, a serce zgubiłeś gdzieś po drodze.''

Kiedy Tate, początkująca pielęgniarka, wprowadza się do mieszkania swojego brata, nie spodziewa się tak gwałtownych zmian w życiu. Wszystko przez przystojnego pilota Milesa Archera.

Miles ustala tylko jedną regułę ich związku: nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Gdy ta sytuacja staje się nie do wytrzymania i prowokuje do pytań, ożywają jego dramatyczne wspomnienia.


" - Ból nigdy całkiem nie minie, Miles. Nigdy. Ale jeśli pozwolisz sobie na miłość, będziesz go czuł jedynie czasami, nie pochłonie całego twojego życia."

"Tej powieści się nie czyta, tylko przeżywa"
Chyba tymi słowami mogłabym opisać wszystkie emocje, które towarzyszyły mi, czytając tą książkę. Było ich tak wiele, a zarazem były one tak mocne, że nie da się ich opisać słowami...
Ta opowieść to mieszanka cierpienia oraz bólu z miłością... I po raz kolejny mogłam zauważyć, że Colleen Hoover, właśnie tworzy takie historie. Tworzy książki, które są nimi przepełnione.
W tej powieści, zostały one ukazane w sposób bardzo życiowy (zresztą jak i w Hopeless). 

"Miłość nie zawsze jest piękna, Tate. Czasami przez lata masz nadzieję, że okaże się czymś innym. Czymś lepszym. A potem, zanim się spostrzeżesz, wracasz do punktu wyjścia i zostajesz z niczym."


Tej książki raczej nie można czytać długo. Wręcz się ją pochłania. Pochłania się każdy kawałek i z każdą przeczytana stroną,  chce się więcej i więcej.
Książka w niektórych momentach chwyta tak mocno za serce, że wraz z głównymi bohaterami przeżywamy to samo co oni. Nie raz próbowałam nie płakać, ale nie udawało mi się to, czy chciałam czy nie wzruszałam się i nie miałam na to wpływu ;)

" Uśmiecham się, rozbawiona grą, którą ze sobą prowadzimy.On też się uśmiecha.On.Też.Się.Uśmiecha.Przenosi wzrok na drogę, ale uśmiech błąka się na jego ustach jeszcze przez kilka chwil. Wiem to, bo nie mogę się przestać w niego wpatrywać. Najchętniej zrobiłabym mu teraz zdjęcie, żeby ten uśmiech utrwalić, lecz to wyglądałoby dziwacznie."

Z opisu z tyłu książki zbyt dużo się nie dowiecie. I radzę wam nie czytać nic więcej na temat jej fabuły. Ja tak zrobiłam i do końca książki nie wiedziałam co się wydarzy...
A w tej recenzji nie chciałabym wam za dużo zdradzić, żeby nie popsuć wam odczuć związanych z książką.

 "Wiem, że myśl o skonfrontowaniu się z twoją przeszłością cię przeraża. Przeraża każdego człowieka. Ale czasami nie robimy tego dla siebie. Robimy to dla ludzi, których kochamy bardziej niż siebie."

Jest to ja pewno piękna powieść opowiadająca o smutku, błędach, które zostały popełnione w przeszłości, o przebaczeniu oraz o miłości: tej brudnej jak i czystej. Wzruszająca do łez historia trudnej miłości, którą serdecznie wam polecam !!
''Ugly Love'' to naprawdę N I E S A M O W I T A książka, która na pewno zapadnie mi w pamięci na bardzo długo i myślę, że jeszcze kiedyś do niej wrócę, by móc przeżyć wszystkie te emocje jeszcze raz <3

"- Jeśli wda się zakażenie i umrzesz, wszystkiego się wyprę.  - Jeśli wda się zakażenie i umrę, będę zbyt martwy, żeby cię winić."

Koniecznie pochwalcie się w komentarzach, czy czytaliście "Ugly Love" i  która książka Colleen Hoover jest waszą ulubioną. Ja na pewno mam zamiar przeczytać jej inne książki ;)

" Kiedy życie daje ci cytryny, upewnij się, że wiesz, w czyje oczy wycisnąć z nich sok."


OCENA: 6/6

UDOSTĘPNIJ TEN POST

1 komentarz :

Anonimowy pisze...

Właśnie zaczynam czytać ��
~your bf

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.